קלנועיות – פתרון שימושי וראוי המתפשט ליותר ויותר אנשים בארץ ובעולם

אין ישראלי שלא ביקר לפחות פעם אחת בקיבוץ או במושב, והוא אינו מכיר את הקלנועית המפורסמת. פתרון פשוט וגאוני זה שפותח בישראל לראשונה בקיבוץ אפיקים הצפוני, יובא לארץ לפני כמה וכמה עשורים מארצות הברית, ומאז ועד היום הוא שינה (ועודנו משנה גם ברגעים אלו ממש) את חייהם של מאות ואלפי אנשים בארץ. למעשה עבור רבים מהם, הקלנועית משמשת ככלי המשמעותי והיעיל ביותר במהלך שגרת היומיום להשגת חיים עצמאיים, מכובדים וראויים בהתנהלותם היומיומית, וממש בכל רגע ורגע.

אז מי עושה שימוש בקלנועיות?

ה"לקוחות" הנפוצים ביותר של הקלנועיות הם כל מי שמתקשה ללכת מרחקים ארוכים – אנשים מבוגרים, בעלי מוגבלויות שונות או כאלה הסובלים ממחלות כרוניות שמקשות עליהם את ההליכה, ובמיוחד ביישובים שבהם ההתניידות בכלי רכב מסוג שכזה נחשבת לפשוטה יחסית כמו יישובים, מושבים ועיירות קטנות עם שבילים ונתיבים רחבים להולכי רגל. קלנועיות הן פתרון מצוין לסוגים רבים של מצבים, וכמובן שלא חייבים לעשות בהן שימוש יומיומי אם אין בכך צורך. למעשה, אם לסקור את קהל המשתמשים של הקלנועיות בארץ ובעולם, הרי שרבים מהם כלל אינם קשישים כפי שמקובל לחשוב, והם אף עושים בהן שימושים מגוונים שאינם בהכרח קשורים לגיל או למצב בריאותי כזה או אחר – כמו למשל במקרים של קלנועיות הניתנות להשכרה במתחמי קניות ובמוסדות גדולים דומים, לפי הצורך והרצון.

לנפץ את הסטיגמה

ממש כמו מכשירי שמיעה, מקלות הליכה או כלי עזר אחרים שנועדו להקל על איכות החיים, גם במצבים בהם מתעורר הצורך בקלנועית יכולה להיווצר רתיעה מסוימת בתור התחלה; המחשבה על תלות במכשיר עזר חיצוני, והחשש מפני ירידה בתפקוד הפיזי בעקבותיה הם רגשות מוכרים ואף מובנים מאד – אך חשוב להבין שבמידה ואתם זקוקים לקלנועית, ככל שתדחו זאת יותר כך גובר הסיכוי שתפגעו באיכות חייכם באופן מהותי וקריטי, ולמעשה גדולים הסיכויים שאתם כבר עכשיו נוטים לוותר על יציאות כאלה ואחרות מהבית, בדיוק בשל אותו קושי גופני. היום בשונה מבעבר, יותר ויותר אנשים ונשים עושים שימוש בקלנועיות – ובאיזו תדירות שמתאימה להם, כך שאין ממה לחשוש או חלילה להתבייש.

אודות המחבר