קלנועיות – שינוי מהותי באורח החיים

הגעתם למצב שאתם חושבים פעמיים האם לצאת מהבית בגלל הקושי הכרוך בכך, ואתם מוצאים את עצמכם מוותרים יותר ויותר? אולי הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש. בישראל ובעולם צצים ועולים עוד ועוד פתרונות תחבורה חכמים לסוגי דרכים שונות – החל מאופניים חשמליים ועד לסגוואי, כסאות גלגלים וקלנועיות – הכל בהתאם לצורך ולמידת הנוחות של המשתמש בהן. כמובן שישנו הבדל רב בין השימושים השונים של כל מכשיר ומכשיר, ובראש ובראשונה יש לעשות חלוקה בין אלה ה"יוקרתיים" יותר והמשפרים את נוחות השימוש ברכב ממונע, לעומת אלה שמקלים באופן ממשי על הנוהגים בהם, על פי רוב כאשר הם סובלים ממגבלה פיזית כזאת או אחרת, וכסא הגלגלים או הקלנועית משמשים להם כפתרון משנה חיים ממש.

מה כל כך מהפכני בקלנועית?

קלנועית לניידות, כזו שנעשה בה שימוש אישי בבעלות רכישה או לחלופין כאלה המושכרות במתחמי קניות ובמוסדות גדולים, היא המהווה את ההבדל שבין חיים שלמים ועשירים לבין חיים שמלאים בוויתורים, הימנעויות וחוסר אונים. בין ההחלטה לבחור בכך או בכך ישנם שיקולים רבים ולפעמים אף קשים, בהם ההתמקדות בקושי הפיזי וגם הפחד להפוך ל"תלותיים" במכשיר, ועוד שאלות נוספות. אך חשוב להבין שככל שדוחים את ההחלטה יותר ויותר, והמצב הפיזי אינו משתפר עם הזמן, עשוי להיווצר מצב של "הפוך על הפוך", בו בדיוק בשל ההימנעות מלקיחת החלטה והרצון (המובן) להישאר נאמנים לעצמנו מבלי להיתמך בעזרים מבחוץ, קורה שדוקא נשארים בבית עוד ועוד, והמציאות קובעת את העובדות בשטח, בדיוק לכיוון שלא היינו מעוניינים בו, כלומר להישארות בבית ונקיטה בוויתורים לא רצויים. אז איך יוצאים מהלופ? יש כמה דרכים לעשות זאת.

השינוי קורה רק לטובה

הדרך הנכונה ומציאותית יותר להסתכל על המצב, היא כזו: קלנועית לניידות יכולה לחולל שינוי בחייו של המשתמש בה – אך רק אם הוא רוצה בכך. במקרים מסוימים, ניתן לבחון את האפשרות למשך תקופה ורק אחריה להחליט, אפשר גם להשכיר קלנועית רק בעת הצורך ולעתים רחוקות יחסית (כדי לא לוותר גם על ההליכה הפיזית), וגם אם רכשתם אחת – עדיין אין משמעות הדבר שאתם חייבים להשתמש בה מעתה והלאה תמיד. קלנועיות הן פתרון ידידותי, נוח ומעשיר למי שחפץ בהן, ובשונה מכסא גלגלים, הן אינן "כובלות" לכל החיים, והשימוש החופשי בהן נשמר במלואו.

 

אודות המחבר