הפתרון הטוב והמותאם ביותר להתניידות

ישראל, כמו הרבה ממדינות המערב, היא מדינה בעלת אופי צעיר, שכלי התקשורת והשיח הציבורי בה באופן כללי יוצא מנקודת מבט של אנשים צעירים. כך, הרבה אנשים בארץ אינם מבינים לעומק את חשיבותה של הקלנועית, וכל שכן את תפקידיה בפועל: על פי רוב, עבור הישראלי הממוצע הקלנועית משמשת כדימוי לחיים שלווים בקיבוץ או במושב, מן כלי עזר "חמוד" שאנשים מבוגרים עושים בו שימוש, וזאת בעוד שהקלנועיות מהוות בשטח כלי חשוב ורב ערך להשבת העצמאות ולתפקוד ראוי והולם של המשתמשים בהן, ואליו נלוות עוד סוגיות ושאלות רבות נוספות – גם ובמיוחד כאלה שלא תמיד נוטים לחשוב עליהן במבט ראשון.

למה בכלל לבחור בקלנועית?

ההנחה הבסיסית והאינטואיטיבית ביותר שאנשים שאינם סובלים מבעיות ניידות חושבים עליה כפתרון, הוא כמובן כסא גלגלים. אך מטבע הדברים, ישנם עוד שלל מצבים נוספים שבהם דוקא הקלנועית מתאימה יותר – בין אם האדם המשתמש בהן סובל מנכות בהיקף של 100% ובין אם הרבה פחות מכך. בבסיסה, קלנועית לניידות משמשת על פי רוב ככלי לצליחת מרחקים גדולים יחסית, ללא צורך בסיוע מורכב מדי – כמו כלי רכב ורשיון המותאם אליו, או לחלופין אדם אחר עם מספיק כוח שיוכל לגרור את כסא הגלגלים לאורך זמן רב, וכל שכן בתנאי דרך קשים. בדיוק לשם אותם מקרים נועד הפתרון של קלנועית לניידות לאנשים ונשים הסובלים מנכויות, ממחלות כרוניות, מכאבים או פשוט מקשיי הליכה הנוגעים לגיל מבוגר, וביכולתו לחולל שינוי של ממש באיכות החיים, כמו גם בשמירה על החיוניות ועל מצב הבריאות הכללית בהתאם לכך.

השאלה האמיתית היא, למה לא?

לא רבים יודעים זאת, אך מלבד הפתרון המובן מאליו של קלנועית לניידות (בשטחים המותרים לכך), נעשה שימוש בכלי זה גם במסגרות אחרות, בהן בעיקר תעשיה ושירותים שונים. בין שלל האפשרויות הקיימות היום של קלנועיות ניתן למנות חברות ודגמים רבים ומגוונים – המציעים כל אחד גודל ועיצוב שונה, פונקציות מיוחדות המותאמות להרגלים שונים, וכמובן גם נפח מנוע ויכולות מהירות וגמיעת מרחקים שונה. כך, כל אחד – אדם פרטי וחברה מסחרית שיש לה צורך – יכולים לעשות שימוש טוב ויעיל בקלנועיות, ולהתחיל להתרגל לשגרה איכותית יותר, עשירה ומספקת.

אודות המחבר